Regulamin
Regulamin
Dokument sporządzony przez prawniczkę Angelikę Skarbowską, objęty prawami autorskimi. Bezprawne kopiowanie (zarówno całości, jak i fragmentów) np. w celu osadzenia na własnej stronie jest zabronione i może podlegać odpowiedzialności odszkodowawczej.
Spis treści:
- 1 Słownik pojęć
- 2 Postanowienia ogólne
- 3 Złożenie zamówienia
- 4 Realizacja zamówienia (Produkty cyfrowe)
- 5 Realizacja zamówienia i jego dostawa (Produkty fizyczne)
- 6 Treści i usługi cyfrowe
- 7 Usługi elektroniczne
- 8 Licencja
- 9 Płatności
- 10 Odstąpienie od umowy
- 11 Reklamacja treści cyfrowej lub usługi cyfrowej Konsumenta i Przedsiębiorcy na prawach konsumenta
- 12 Reklamacja produktów fizycznych Konsumenta i Przedsiębiorcy na prawach konsumenta
- 13 Reklamacja Przedsiębiorcy (B2B)
- 14 Reklamacja Usług elektronicznych
- 15 Usługi świadczone drogą elektroniczną
- 16 Wypowiedzenie umowy o świadczenie usług
- 17 Przetwarzanie danych osobowych
- 18 Polubowne rozwiązywanie sporów
- 19 Opinie
- 20 Nielegalne treści i inne działania niedozwolone
- 21 Postanowienia końcowe
- 1
Słownik pojęć
Klient – osoba fizyczna posiadająca zdolność do czynności prawnych, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, która zawiera ze Sprzedawcą Umowę
Użytkownik – osoba fizyczna posiadająca zdolność do czynności prawnych zawierająca ze Sprzedawcą umowę świadczenia usług drogą elektroniczną poprzez wejście do Sklepu i korzystanie z jego funkcjonalności
Konsument – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową (tj. konsument w rozumieniu art. 221 kodeksu cywilnego)
Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca działalność gospodarczą, a także wspólnicy spółki cywilnej w zakresie wykonywanej przez nich działalności gospodarczej, z wyłączeniem Przedsiębiorcy na prawach konsumenta
Sprzedawca – Paulina Nowicka prowadząca działalność gospodarczą pod firmą BFS JAGODZIŃSKA Paulina Nowicka, ul. Średzka 29, 62-021 Paczkowo, NIP: 777 320 0897, REGON: 302161761
Sklep – strona internetowa paulajagodzinska.pl zarządzana przez Sprzedawcę, za pomocą której Sprzedawca udostępnia Produkty do zakupu przez Klientów, a także inne funkcjonalności Sklepu (w tym usługi świadczone drogą elektroniczną), opisane w Regulaminie
Złożenie zamówienia – wypełnienie formularza zamówienia i jego zatwierdzenie poprzez kliknięcie przez Klienta przycisku “Zamawiam i płacę” lub innego równoważnego, które jest traktowane jako złożenie wiążącego oświadczenia woli zawarcia ze Sprzedawcą Umowy (oferta)
Umowa – umowa sprzedaży zawarta na odległość, umowa o świadczenie usług albo umowa o dostarczanie treści lub usług cyfrowych, a także umowa licencyjna w zależności od konkretnie zawartej między Sprzedawcą a Klientem umowy lub umów
Towar lub Produkt fizyczny – rzecz ruchoma, materialna
Treść cyfrowa – dane wytwarzane i dostarczane w postaci cyfrowej
Usługa cyfrowa – usługa, która pozwala na wytwarzanie, przetwarzanie, przechowywanie lub dostęp do danych w postaci cyfrowej lub wspólne korzystanie z danych w postaci cyfrowej, które zostały przesłane lub wytworzone przez konsumenta lub innych użytkowników tej usługi, a także inne formy interakcji za pomocą danych w postaci cyfrowej
Usługa elektroniczna – usługa świadczona za pomocą środków elektronicznych porozumiewania się na odległość (online), realizowana zgodnie z Umową zawartą między Sprzedawcą a Klientem
Produkty – łącznie Towary lub Produkty fizyczne, Treści cyfrowe oraz Usługi cyfrowe, a także Towary z elementami cyfrowymi oraz usługi
Produkty cyfrowe – łącznie Treści cyfrowe, Usługi cyfrowe oraz Usługi elektroniczne
Nielegalne treści – oznaczają informacje, które same w sobie lub przez odniesienie do działania, w tym sprzedaży produktów lub świadczenia usług, nie są zgodne z prawem Unii Europejskiej lub z prawem jakiegokolwiek państwa członkowskiego, które jest zgodne z prawem Unii Europejskiej, niezależnie od konkretnego przedmiotu lub charakteru tego prawa, a także informacje niezgodne z Regulaminem
- 2
Postanowienia ogólne
- Regulamin określa zasady zawierania i realizacji Umowy zawartej za pośrednictwem Sklepu między Sprzedawcą a Klientem, w tym prawa i obowiązki Sprzedawcy oraz Klienta, a także zasady postępowania reklamacyjnego oraz rozwiązywania sporów. Regulamin określa także zasady i warunki korzystania ze Sklepu i jego funkcjonalności, w szczególności narzędzia umożliwiające jego przeglądanie, dokonywanie zakupów Produktów uwidocznionych w Sklepie oraz korzystanie z bloga.
- Korzystanie ze Sklepu i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach Sklepu możliwe jest pod warunkiem spełniania minimalnych wymagań technicznych:
- posiadanie urządzenia z systemem operacyjnym, umożliwiającego dostęp do Internetu;
- dostęp do Internetu;
- posiadanie przeglądarki internetowej w aktualnej wersji;
- posiadanie adresu mailowego.
- Ceny uwidocznione w Sklepie są cenami brutto w walucie polskiej (polski złoty) i nie zawierają kosztów dostawy (o ile dotyczy).
- Kontakt ze Sprzedawcą w każdej sprawie związanej ze Sklepem, zamówieniami, ofertami, funkcjonalnościami Sklepu (punkt kontaktowy dla odbiorców usług) jest możliwy:
- telefonicznie: 724 464 472
- mailowo: [email protected]
- korespondencyjnie: ul. Średzka 29, 62-021 Paczkowo.
- Sprzedawca wyznaczył punkt kontaktowy dla organów państw członkowskich, Komisji Europejskiej i Rady Usług Cyfrowych. Kontakt jest możliwy poprzez adres e-mail: [email protected] w języku polskim oraz angielskim.
- 3
Złożenie zamówienia
- Produkty dostępne w Sklepie nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 kodeksu cywilnego, a jedynie zaproszenie do zawarcia Umowy.
- Złożenie zamówienia dokonuje się poprzez:
- wybór Produktu znajdującego się w asortymencie Sklepu oraz naciśnięcie przycisku „Dodaj do koszyka”;
- przejście do koszyka poprzez naciśnięcie przycisku „Pokaż koszyk”, w którym znajdują się dodane tam Produkty i następuje weryfikacja poprawności rodzaju i liczby wybranych Produktów, i kolejno przejście do formularza zamówienia poprzez naciśnięcie przycisku „Przejdź do płatności” lub bezpośrednio przejście do formularza zamówienia poprzez naciśnięcie przycisku „Przejdź do płatności”;
- wypełnienie formularza zamówienia, gdzie podane zostają dane Klienta, adres zamieszkania, adres mailowy, numer telefonu, następuje wybór metod płatności (podanie danych oznaczonych jako obowiązkowe jest dobrowolne, ale brak ich podania uniemożliwi złożenie zamówienia);
- zapoznanie się z treścią Regulaminu oraz zaznaczenie checkboxa, jeśli Klient akceptuje jego treść – akceptacja jest dobrowolna, ale brak akceptacji uniemożliwi złożenie zamówienia;
- jeżeli przedmiotem Umowy jest dostarczenie treści cyfrowych (np. ebooka) – wyrażenie zgody na wykonanie Umowy i dostarczenie treści cyfrowych przed upływem 14 dni od dnia zawarcia Umowy i oświadczenie o przyjęciu do wiadomości utraty prawa do odstąpienia od Umowy z momentem jej wykonania przez Sprzedawcę – wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale jego brak uniemożliwi złożenie zamówienia;
- jeżeli przedmiotem Umowy jest świadczenie usług – wyrażenie zgody na rozpoczęcie świadczenia usługi przed upływem terminu na odstąpienie od umowy i oświadczenie o przyjęciu do wiadomości utraty prawa do odstąpienia od umowy w przypadku wykonania w pełni usługi przed upływem 14 dni od dnia zawarcia Umowy – wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale jego brak uniemożliwi złożenie zamówienia;
- naciśnięcie przycisku „Zamawiam i płacę” lub innego równoważnego.
- W formularzu zamówienia Klient musi podać prawdziwe dane i ponosi on odpowiedzialność za podanie nieprawdziwych lub niepoprawnych danych. Składając zamówienie Klient oświadcza, że podane przez niego w trakcie składania zamówienia dane są prawdziwe i sprawdził ich poprawność, natomiast Sprzedawca jest uprawniony do weryfikacji poprawności i prawdziwości podanych danych poprzez kontakt mailowy lub telefoniczny z Klientem.
- Klient podejmuje odpowiednie kroki techniczne w oparciu o wyświetlane komunikaty.
- Naciśnięcie przycisku „Zamawiam i płacę” lub innego równoważnego stanowi wiążące oświadczenie woli zawarcia Umowy zgodnie z treścią niniejszego Regulaminu obowiązującego w dacie złożenia oświadczenia Klienta (złożenie Sprzedawcy oferty).
- Po naciśnięciu przycisku „Zamawiam i płacę” lub innego równoważnego Klient zostaje przeniesiony na stronę transakcyjną celem dokonania płatności za zamówienie, zgodnie z wybraną metodą płatności.
- Umowa traktowana jest jako zawarta od chwili przyjęcia zamówienia, co następuje poprzez wysłanie na adres e-mail Klienta podany w formularzu zamówienia wiadomości z informacją o zrealizowaniu zamówienia. Wiadomość z informacją o zrealizowaniu zamówienia poczytuje się za przyjęcie przez Sprzedawcę oferty złożonej przez Klienta zgodnie z ust. 1-5 powyżej.
- Wraz z wiadomością, o której mowa w ust. 7 powyżej, Klient otrzymuje na trwałym nośniku potwierdzenie zawarcia Umowy, zawierające informacje, o których mowa w art. 12 ust. 1 ustawy o prawach konsumenta wraz z formularzem odstąpienia od Umowy oraz potwierdzeniem z art. 21 ust. 1 pkt 2 ustawy o prawach konsumenta (o ile dotyczy).
- Sprzedawca w ciągu 7 dni od dnia złożenia zamówienia przez Klienta zgodnie z ust. 5 powyżej może go nie przyjąć (anulowanie zamówienia przez Sprzedawcę), o czym Klient jest informowany za pomocą wiadomości e-mail – wówczas nie dochodzi do zawarcia Umowy, a Klientowi w terminie 3 dni zwracane są dokonane przez niego płatności z tytułu złożenia zamówienia, z tym zastrzeżeniem, że jeśli Klient w ciągu 7 dni od dnia złożenia zamówienia nie opłacił go w całości, zamówienie jest anulowane bez konieczności składania dodatkowych oświadczeń czy informacji za pomocą wiadomości e-mail, chyba, że Klient jest uprawniony do odroczenia terminu płatności lub płatność następuje w z góry ustalonych częściach.
- Do momentu zawarcia Umowy zgodnie z ust. 7 powyżej Klient może anulować zamówienie wysyłając Sprzedawcy stosowne oświadczenie. W przypadku Produktów fizycznych oświadczenie jest skuteczne, jeśli Sprzedawca potwierdzi jego otrzymanie przed rozpoczęciem wysyłki towaru. Postanowienie to nie ogranicza uprawnienia Konsumenta i Przedsiębiorcy na prawach konsumenta, o którym mowa w § 10 Regulaminu.
- 4
Realizacja zamówienia (Produkty cyfrowe)
- W przypadku zawarcia umowy o dostarczenie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej albo umowy o świadczenie usług, realizacja zamówienia następuje przez przesłanie na adres mailowy Klienta, podany przy składaniu zamówienia, linku umożliwiającego odtworzenie lub pobranie treści cyfrowej albo uzyskanie dostępu do treści lub usługi cyfrowej albo innej usługi elektronicznej.
- W przypadku zawarcia umowy o dostarczenie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej realizacja zamówienia następuje niezwłocznie, nie później niż 48 godzin od zawarcia umowy o dostarczenie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, chyba że inaczej wskazano w opisie Produktu. W przypadku braku otrzymania wiadomości, o której mowa w ust. 1 powyżej, Klient zobowiązany jest skontaktować się ze Sprzedawcą.
- Sprzedawca dostarcza treści cyfrowe i usługi cyfrowe w wersji wskazanej w opisie Produktu (np. poprzez wskazanie daty, roku wydania albo numeru wersji). Jeśli nie ma takiej informacji, jest to obecnie najnowsza wersja Produktu.
- Rozpoczęcie świadczenia usług elektronicznych następuje niezwłocznie, nie później niż 48 godzin od zawarcia Umowy, chyba, że inaczej wskazano w opisie Produktu lub ustalono z Klientem. W przypadku braku otrzymania wiadomości, o której mowa w ust. 1 powyżej, Klient zobowiązany jest skontaktować się ze Sprzedawcą.
- Przesłanie na adres mailowy Klienta, podany przy składaniu zamówienia, linku umożliwiającego odtworzenie lub pobranie treści cyfrowej albo uzyskanie dostępu do usługi cyfrowej, stanowi dostarczenie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, a tym samym wykonanie Umowy ze strony Sprzedawcy.
- 5
Realizacja zamówienia i jego dostawa
(Produkty fizyczne)
- Czas realizacji zamówienia wynosi od 1 do 5 dni roboczych licząc od dnia złożenia zamówienia, chyba że inaczej wskazano przy opisie danego Produktu (dotyczy np. produktów na zamówienie czy ofert w przedsprzedaży, dla których możliwe jest wskazanie dłuższego czasu realizacji zamówienia).
- Zamówienie uważa się za zrealizowane z chwilą przygotowania zamówienia do wysyłki.
- Po zrealizowaniu zamówienia Sprzedawca przesyła na adres mailowy Klienta podany w formularzu zamówienia potwierdzenie realizacji zamówienia i rozpoczyna wysyłkę zamówienia do Klienta na wskazany przez niego w formularzu zamówienia adres (lub do punktu odbioru przesyłek, jeśli Sprzedawca udostępnia taką metodę dostawy), z tym zastrzeżeniem, że dostawa możliwa jest jedynie na terenie Polski.
- Dostawa zamówienia do Klienta odbywa się za pomocą podmiotów świadczących usługi kurierskie, pocztowe, paczkomatowe czy inne przewozowe. Klient dokonuje wyboru sposobu dostawy spośród metod udostępnionych przez Sprzedawcę poprzez zaznaczenie swojego wyboru w formularzu zamówienia.
- Koszt dostawy wyświetli się podczas składania zamówienia, o którym mowa w § 3 powyżej. Koszt dostawy ponosi Klient, chyba że inaczej wskazano w Sklepie (w szczególności poprzez skorzystanie z kodu promocyjnego udostępnionego przez Sprzedawcę lub skorzystanie z darmowej dostawy po przekroczeniu progu kwotowego – o ile taki wskazano).
- Skorzystanie z darmowej dostawy po przekroczeniu progu kwotowego wartości zamówienia możliwe jest tylko w przypadku, gdy wartość zamówienia przekroczy kwotę wskazaną przez Sprzedawcę. Wskazanie kwoty może nastąpić w szczególności poprzez wstawienie banneru informacyjnego zawierającego wskazanie kwoty, powyżej której Klient może skorzystać z darmowej dostawy. Koszt dostawy automatycznie nie zostanie naliczony po przekroczeniu wskazanej kwoty. Warunki i zasady darmowej dostawy może regulować oddzielny regulamin promocji lub regulamin darmowej dostawy.
- W przypadku, gdy nie dojdzie do odbioru zamówienia przez Klienta, w wyniku czego zamówienie wróci do Sprzedawcy – Sprzedawca może odstąpić od Umowy poprzez złożenie Klientowi oświadczenia w postaci wiadomości e-mail, w terminie 30 dni od dnia otrzymania przesyłki zwrotnej. Za odstąpienie od umowy, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym uważa się także zwrot płatności z tytułu niepodjętego w terminie zamówienia. Zasady i terminy odbioru przesyłek określają regulaminy przewoźnika, za pomocą którego Sprzedawca dokonuje dostawy Produktów.
- 6
Treści i usługi cyfrowe
- Sprzedawca dostarcza treści w postaci cyfrowej. Treści cyfrowe będące aktualnie dostępne publikowane są w Sklepie wraz z ich opisem, ceną i innymi istotnymi informacjami. Dostęp do treści cyfrowej możliwy jest po uprzednim zawarciu Umowy ze Sprzedawcą w tym zakresie i zapłaceniu ceny, chyba, że Sprzedawca wyraźnie zaznaczył, że dostęp jest nieodpłatny.
- Do Treści cyfrowych zalicza się w szczególności:
- ebooki tj. treści udostępnione do odtworzenia lub pobrania, do których Klient uzyskuje dostęp poprzez przesłanie na adres mailowy, podany przy składaniu zamówienia, linku umożliwiającego odtworzenie oraz pobranie;
- nagrania webinarów/masterclassów/kursów tj. nagrania udostępnione do odtworzenia Klientowi, do których Klient uzyskuje dostęp poprzez przesłanie na adres mailowy Klienta, podany przy składaniu zamówienia, linku umożliwiającego odtworzenie albo uzyskanie dostępu lub w inny sposób, jeśli tak wskazano w opisie Produktu lub niniejszym Regulaminie;
- treści wideo, tekstowe, wizualne, głosowe udostępnione do odtworzenia lub pobrania Klientowi, do których Klient uzyskuje dostęp za pośrednictwem dostępu do grupy w mediach społecznościowych (np. grupa na Facebooku), które zarządzane są przez Sprzedawcę, do których Klient uzyskuje dostęp w ramach zawartej Umowy poprzez przesłanie na adres mailowy Klienta, podany przy składaniu zamówienia, linku umożliwiającego odtworzenie albo uzyskanie dostępu lub w inny sposób, jeśli tak wskazano w opisie produktu, mailingu po złożeniu zamówienia lub niniejszym Regulaminie.
- Sprzedawca w ramach wybranych Produktów lub ich wariantów może udostępniać usługi cyfrowe. Do usług cyfrowych zalicza się w szczególności dostęp do grupy w mediach społecznościowych, która zarządzana jest przez Sprzedawcę, do której Klient uzyskuje dostęp w ramach zawartej Umowy, jeśli tak wynika z opisu Produktu.
- Skorzystanie z treści lub usług cyfrowych jest możliwe przy spełnieniu następujących wymogów technicznych:
- posiadanie urządzenia z systemem operacyjnym, umożliwiającym dostęp do Internetu;
- dostęp do Internetu;
- posiadanie przeglądarki internetowej w aktualnej wersji;
- posiadanie aktywnego adresu mailowego;
- dowolny program od przeglądania plików w formacie PDF;
- posiadanie aktywnego konta na portalu Facebook, jeśli Klient w ramach Produktu otrzymuje dostęp do grupy w mediach społecznościowych.
- Klient przed zawarciem Umowy zobowiązany jest sprawdzić czy jego środowisko cyfrowe jest kompatybilne z wymogami, o których mowa w ust. 4 powyżej. W przypadku zaistnienia dodatkowych wymogów, niewymienionych w ust. 4 powyżej, Sprzedawca informuje o tym Klienta przed zawarciem Umowy, w szczególności poprzez odpowiednie informacje wskazane w opisie Produktu. Klient obowiązany jest współpracować ze Sprzedawcą, w rozsądnym zakresie i przy zastosowaniu najmniej uciążliwych dla siebie środków technicznych, w celu ustalenia czy brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z Umową, o którym mowa w § 11 wynika z cech środowiska cyfrowego Klienta.
- Sprzedawca może wprowadzić limit czasowy bądź ilościowy pobrań treści cyfrowej. W przypadku wprowadzenia limitu pobrań, Sprzedawca w opisie danego Produktu wskazuje Klientowi, ile razy lub przez jaki czas może pobrać treść cyfrową w ramach jednej Umowy.
- Sprzedawca może wprowadzić ograniczenia czasowe w dostępie do treści lub usługi cyfrowej. W przypadku wprowadzenia takiego ograniczenia, Sprzedawca w opisie danego Produktu wskazuje Klientowi, przez jaki czas Klient ma możliwość dostępu do treści lub usługi cyfrowej.
- Sprzedawca może wprowadzać zabezpieczenia treści i usług cyfrowych. Służą one zapobieganiu nielegalnemu rozpowszechnianiu treści i usług cyfrowej. Sposób zabezpieczenia (np. znak wodny) wskazany jest w opisie Produktu. Usuwanie zabezpieczenia jest zabronione.
- Sprzedawca może dokonać zmiany treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, która nie jest niezbędna do zachowania jej zgodności z Umową z następujących przyczyn:
- uzasadniona potrzeba dokonania zmian redakcyjnych lub graficznych;
- uzasadniona potrzeba dokonania zmian merytorycznych;
- uzasadniona potrzeba dostosowania do zmiany modelu biznesowego.
- Sprzedawca informuje Klienta będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta o zmianie, o której mowa w ust. 9 powyżej, jeżeli zmiana istotnie i negatywnie wpływa na dostęp Klienta będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta do treści cyfrowej lub usługi cyfrowej lub korzystania z nich. Sprzedawca informuje także o właściwościach i terminie dokonania tej zmiany oraz prawie do wypowiedzenia Umowy bez zachowania terminu wypowiedzenia w ciągu 30 dni od dnia dokonania zmiany lub poinformowania o tej zmianie, jeżeli poinformowanie nastąpiło później niż ta zmiana, chyba że Sprzedawca zapewnił Klientowi uprawnienie do zachowania, bez dodatkowych kosztów, treści cyfrowej lub usługi cyfrowej zgodnych z Umową, w stanie niezmienionym.
- W przypadku usług, o których mowa w ust. 3 powyżej, Sprzedawca nie jest zobowiązany do odpowiedzi na każde pytanie członków grupy tj. może zdecydować się odpowiedzieć na wybrane przez siebie pytania czy zagadnienia, biorąc pod uwagę w szczególności ich zakres i przydatność dla ogółu członków, chyba, że co innego wynika z opisu Produktu.
- W przypadku usług, o których mowa w ust. 3 powyżej, Sprzedawca ma prawo wyłączyć uczestnika z grupy lub komunikatora, jeśli mimo uprzedniego zwrócenia uwagi w tym zakresie pod rygorem wykluczenia z grupy lub komunikatora, uczestnik w dalszym ciągu zakłóca porządek w szczególności poprzez obrażanie innych uczestników bądź Sprzedawcy, uniemożliwianie innym uczestnikom bądź Sprzedawcy wypowiedzenie się, udostępnianie treści publikowanych w grupie na zewnątrz, bez uprzedniej zgody Sprzedawcy.
- Odstąpienie od Umowy oraz dokonanie reklamacji treści cyfrowej lub usługi cyfrowej następuje zgodnie z zasadami wskazanymi w § 10-11 niniejszego Regulaminu.
- Postanowienia ust. 1-13 powyżej stosuje się odpowiednio do Treści cyfrowych powstałych w wyniku świadczenia Usług elektronicznych przez Sprzedawcę oraz do Usług elektronicznych, które stanowią Usługi cyfrowe.
- 7
Usługi elektroniczne
- Sprzedawca świadczy usługi za pomocą środków porozumiewania się na odległość tj. przez Internet (usługi elektroniczne). Usługi będące aktualnie dostępne publikowane są w Sklepie wraz z ich opisem, ceną i innymi istotnymi informacjami. Dostęp do usługi elektronicznej możliwy jest po uprzednim zawarciu Umowy ze Sprzedawcą w tym zakresie i zapłaceniu ceny, chyba, że Sprzedawca wyraźnie zaznaczył, że dostęp jest nieodpłatny.
- Do Usług elektronicznych zalicza się w szczególności webinary/masterclassy/kursy live tj. spotkania grupowe prowadzone przez Sprzedawcę lub osoby trzecie wyznaczone przez Sprzedawcę – o ile takie osoby zostały przewidziane w opisie Produktu, za pomocą wybranej przez Sprzedawcę platformy, gdzie Sprzedawca (lub osoby trzecie wyznaczone przez Sprzedawcę) i uczestnicy, w tym Klient łączą się w czasie rzeczywistym określonym przez Sprzedawcę.
- Skorzystanie z usługi jest możliwe przy spełnieniu następujących wymogów technicznych:
- posiadanie urządzenia z systemem operacyjnym, umożliwiającym dostęp do Internetu;
- dostęp do Internetu;
- posiadanie przeglądarki internetowej w aktualnej wersji;
- posiadanie urządzenia umożliwiającego odbiór i przekaz głosu (lub głosu i obrazu);
- posiadanie aktywnego adresu mailowego.
- Sprzedawca może wprowadzić ograniczenia czasowe w dostępie do usługi. W przypadku wprowadzenia takiego ograniczenia, Sprzedawca w opisie danego Produktu lub w niniejszym Regulaminie wskazuje Klientowi, przez jaki czas lub na jakich zasadach Klient ma możliwość dostępu do usługi.
- Odstąpienie od umowy o świadczenie usług oraz złożenie reklamacji następują zgodnie z zasadami wskazanymi w § 10 oraz § 15 poniżej, z zastrzeżeniem § 6 ust. 14 niniejszego Regulaminu.
- Klient będący uczestnikiem w spotkaniu grupowym zobowiązany jest zachować w poufności wszystkie informacje, które omawiane są na spotkaniu, w tym uszanować prawo do prywatności oraz inne dobra osobiste pozostałych uczestników spotkania. Uczestnik zdaje sobie sprawę, że takie spotkania mają charakter grupowy i nie może oczekiwać, że całe lub znaczna część spotkania zostanie poświęcone jego problemowi.
- Klient będący uczestnikiem spotkania grupowego, które jest nagrywane, nieodpłatnie udziela Sprzedawcy nieograniczonego czasowo ani terytorialnie zezwolenia na rozpowszechnianie jego wizerunku, w związku z udziałem w spotkaniu grupowym – w postaci publikacji jego wizerunku, jeśli jest on widoczny na nagraniu, a nagranie to stanowi następnie Treść cyfrową będącą Produktem Sprzedawcy. Klient udziela zgody na nagranie na początku spotkania grupowego. Jeśli Klient nie chce, aby jego wizerunek był widoczny na nagraniu, pozostawia wyłączoną kamerkę lub zgłasza niezwłocznie po spotkaniu żądanie Sprzedawcy, który dokonuje usunięcia wizerunku Klienta np. poprzez jego zamazanie.
- Sprzedawca ma prawo wyłączyć uczestnika ze spotkania, jeśli mimo uprzedniego zwrócenia uwagi w tym zakresie pod rygorem wykluczenia ze spotkania, uczestnik w dalszym ciągu zakłóca przebieg spotkania w szczególności poprzez obrażanie innych uczestników bądź Sprzedawcy, uniemożliwianie innym uczestnikom bądź Sprzedawcy wypowiedzenie się, nagrywanie przebiegu spotkania bez uprzedniej zgody Sprzedawcy.
- Brak uczestnictwa w spotkaniu grupowym nie ma wpływu na zawartą między Sprzedawcą a Klientem Umowę, a Klient nie może żądać ponownego wyznaczenia terminu spotkania, które już się odbyło. Jeśli uczestnik z własnego wyboru nie bierze udziału w spotkaniu grupowym uważa się, że Umowa została wykonana przez Sprzedawcę w tym zakresie.
- 8
Licencja
- Sprzedawca oświadcza, że treści cyfrowe dostępne w Sklepie i dostarczane przez Sprzedawcę stanowią utwory w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, do których prawa autorskie przysługują Sprzedawcy, chyba, że inaczej wskazano w opisie danego Produktu lub samym Produkcie.
- Jeśli Sprzedawca nie posiada praw autorskich do treści cyfrowej dostępnej w Sklepie lub jest współtwórcą treści cyfrowej dostępnej w Sklepie, Sprzedawca oświadcza, że na podstawie odpowiednich umów lub udzielonych mu zgód jest uprawniony do udzielenia Klientowi licencji (lub odpowiednio – sublicencji) na zasadach określonych poniżej.
- W ramach zawieranej między Sprzedawcą a Klientem Umowy, Sprzedawca udziela Klientowi nieograniczonej w czasie oraz terytorialnie licencji niewyłącznej, chyba że inaczej wskazano w opisie Produktu (np. dostęp do treści lub usługi cyfrowej jest przyznany na czas oznaczony).
- Licencja, o której mowa w ust. 3 powyżej udzielana jest na następujących polach eksploatacji:
- wprowadzanie treści cyfrowej do pamięci urządzenia/urządzeń Klienta – z wyłączeniem treści wideo,
- odczyt treści cyfrowej przez Klienta,
- dostęp do treści i usługi cyfrowej przez Klienta zgodnie z opisem Produktu,
- druk treści cyfrowej na własny użytek osobisty Klienta,
- zmiana formatu pliku treści cyfrowej (np. z PDF na EPUB/MOBI) przez Klienta, dokonana na własny użytek osobisty.
- Klient nie jest uprawniony do udostępniania treści lub usługi cyfrowej osobom trzecim.
- Klient nie jest uprawniony do udzielania sublicencji (dalsza licencja).
- Jeśli Klient chce uzyskać licencję na dodatkowych polach eksploatacji (np. wprowadzanie do obrotu w ramach własnej działalności gospodarczej), zobowiązany jest skontaktować się ze Sprzedawcą w celu uzyskania takiej zgody oraz uzyskania dodatkowo płatnej licencji w tym zakresie, po uprzednim omówieniu warunków umowy.
- 9
Płatności
- Sprzedawca oferuje możliwość dokonania płatności jedynie w formie przedpłat tj. przed realizacją zamówienia.
- Płatności można dokonać w sposób wybrany w momencie składania zamówienia spośród udostępnionych przez Sprzedawcę – m.in. płatności online Dotpay, BLIK, płatność kartą płatniczą VISA lub mastercard, dostarczanych przez operatora płatności PayPro S.A. z siedzibą w Poznaniu (KRS 0000347935), ul. Pastelowa 8, 60-198 Poznań.
- Sprzedawca doręcza fakturę drogą elektroniczną na podany przez Klienta adres e-mail, na żądanie Klienta zgłoszone zgodnie z obowiązującymi przepisami na adres mailowy Sprzedawcy [email protected]. W przypadku zamówień zawierających Produkty fizyczne wraz z zamówieniem doręczany jest paragon w formie papierowej.
- Sprzedawca może organizować akcje promocyjne polegające m.in. na udostępnieniu kuponu rabatowego (kwotowego lub procentowego) na wybrane Produkty lub cały asortyment albo obniżeniu ceny Produktu (kwotowo lub procentowo), obowiązujące przez limitowany czas (określony z góry lub do odwołania). Akcja promocyjna może być skierowana do określonej grupy odbiorców lub do nieograniczonego kręgu odbiorców. Promocje nie łączą się ze sobą, chyba, że inaczej wskazano w komunikatach Sprzedawcy lub oddzielnych regulaminach. Sprzedawca może wprowadzić oddzielny regulamin promocji, regulujący zasady danej akcji promocyjnej.
- W każdym przypadku informowania o obniżeniu ceny, obok informacji o obniżonej cenie uwidacznia się również informację o najniższej cenie tego Produktu, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki.
- Jeżeli Produkt jest dostępny w Sklepie w okresie krótszym niż 30 dni, obok informacji o obniżonej cenie uwidacznia się również informację o najniższej cenie tego Produktu, która obowiązywała w okresie od dnia wprowadzenia do Sklepu do dnia wprowadzenia obniżki.
- 10
Odstąpienie od umowy
- Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, który zawarł Umowę ze Sprzedawcą – może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny. W przypadku odstąpienia od Umowy – umowę uważa się za niezawartą. Jeżeli Klient złożył oświadczenie o odstąpieniu od Umowy zanim Sprzedawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
- Bieg 14-dniowego terminu do odstąpienia od Umowy, o którym mowa w ust. 1 powyżej rozpoczyna się:
- od dnia, w którym Klient wszedł w posiadanie towaru/towarów lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Klienta weszła w posiadanie towaru/towarów – w przypadku produktów fizycznych;
- od dnia zawarcia Umowy – w przypadku umów o świadczenie usług albo umów o dostarczanie treści lub usług cyfrowych, które nie są dostarczane na nośniku materialnym.
- Aby zachować termin do odstąpienia od Umowy, o którym mowa w ust. 1-2 powyżej, wystarczy złożyć Sprzedawcy oświadczenie o wykonaniu prawa odstąpienia od Umowy przed upływem terminu.
- Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta może odstąpić od Umowy w formie dowolnej. Odstąpienie od Umowy następuje w drodze jednoznacznego oświadczenia. Skorzystanie z prawa do odstąpienia od Umowy może nastąpić np. poprzez:
- wysłanie do Sprzedawcy informacji na adres mailowy [email protected];
- wysłanie do Sprzedawcy informacji na adres korespondencyjny ul. Średzka 29, 62-021 Paczkowo.
- Klient może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od Umowy, jednak nie jest to obowiązkowe.
- Formularz oświadczenia o odstąpieniu od Umowy (załącznik do tego Regulaminu) jest przekazywany także w formie elektronicznej w sposób wskazany w § 3 ust. 8 niniejszego Regulaminu.
- Prawo odstąpienia od Umowy nie przysługuje w odniesieniu do umów wskazanych w art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, tj. m.in.:
- umowy o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym (np. ebook), za które Klient jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Klienta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a Sprzedawca przekazał Klientowi potwierdzenie zawarcia umowy (zgodnie z art. 12 ust. 1 ustawy o prawach konsumenta) oraz informację o udzielonej przez Klienta zgodzie na dostarczenie treści cyfrowych w okolicznościach powodujących utratę prawa odstąpienia od umowy;
- umowy o świadczenie usług, za które Klient jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Klienta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości;
- o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
- w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Klienta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
- w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- w której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi towarami;
- w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
- W przypadku odstąpienia od Umowy, Klient jest zobowiązany zaprzestać korzystania z tej treści cyfrowej lub usługi cyfrowej i udostępniania ich osobom trzecim.
- W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca może uniemożliwić Klientowi dalsze korzystanie z treści cyfrowych lub usługi cyfrowej, w szczególności poprzez uniemożliwienie dostępu do treści cyfrowych lub usługi cyfrowej.
- Jeżeli Klient wykonuje prawo odstąpienia od umowy o świadczenie usług, ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od Umowy. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej w Umowie ceny lub wynagrodzenia, w tym wartości treści cyfrowych dostarczonych w ramach wykonywania Umowy.
- W przypadku uznania, że Przedsiębiorcy na prawach konsumenta nie przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy, złożone oświadczenie o odstąpieniu od umowy nie wywołuje skutków prawnych. Jeżeli wraz oświadczeniem o odstąpieniu od umowy dokonano fizycznego zwrotu towaru – zostaje on odesłany na koszt Klienta na dane adresowe uprzednio podane w formularzu zamówienia lub inne wyraźnie wskazane przez Klienta.
- W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Klientowi wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru – z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od Umowy.
- W przypadku odstąpienia od Umowy w części (tj. gdy zwrot nie dotyczy całego zamówienia), Sprzedawca zwraca Klientowi otrzymane od niego płatności za Produkty, co do których wykonywane jest prawo odstąpienia od Umowy, niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od Umowy w stosunku do części zamówienia.
- W przypadku, o którym mowa w ust. 13 powyżej, jeśli Klient ponownie lub kilkukrotnie odstąpi od Umowy w części aż do wyczerpania całego zamówienia, zastosowanie znajdą postanowienia odnoszące się do odstąpienia od Umowy w całości.
- Zwrotu płatności Sprzedawca dokonuje przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Klienta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie. W każdym przypadku Klient nie ponosi żadnych opłat w związku ze zwrotem.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru będącego produktem fizycznym lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru będącego produktem fizycznym.
- Klient odpowiada tylko za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.
- Towar będący produktem fizycznym należy odesłać na adres ul. Średzka 29, 62-021 Paczkowo, niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym Klient poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy. Termin jest zachowany, jeżeli Klient odeśle towar przed upływem terminu 14 dni.
- 11
Reklamacja treści cyfrowej lub usługi cyfrowej
Konsumenta i Przedsiębiorcy na prawach konsumenta
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z umową treści cyfrowej lub usługi cyfrowej dostarczanych jednorazowo lub w częściach, który istniał w chwili ich dostarczenia i ujawnił się w ciągu 2 lat od tej chwili.
- Treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są zgodne z Umową, jeżeli zgodne z umową pozostają w szczególności ich:
- opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność, funkcjonalność, kompatybilność, interoperacyjność oraz dostępność wsparcia technicznego i aktualizacji;
- przydatność do szczególnego celu, do którego są potrzebne Klientowi, o którym Klient powiadomił Sprzedawcę najpóźniej w chwili zawarcia umowy i który Sprzedawca zaakceptował.
- Ponadto treść cyfrowa lub usługa cyfrowa, aby mogły zostać uznane za zgodne z Umową, muszą:
- nadawać się do celów, w których zazwyczaj korzysta się z treści cyfrowej lub usługi cyfrowej tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk,
- występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym funkcjonalność, kompatybilność, dostępność, ciągłość i bezpieczeństwo, jakie są typowe dla treści cyfrowej lub usługi cyfrowej tego rodzaju i których Klient może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter treści cyfrowej lub usługi cyfrowej oraz publiczne zapewnienia złożone przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w jego imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że Sprzedawca wykaże, że:
- nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć,
- przed zawarciem umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób,
- publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję Klienta o zawarciu Umowy;
- być dostarczane z akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia Klient może rozsądnie oczekiwać,
- być zgodne z wersją próbną lub zapowiedzią, które zostały udostępnione Klientowi przez Sprzedawcę przed zawarciem Umowy.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z Umową, jeżeli Klient, najpóźniej w chwili zawarcia Umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha treści cyfrowej lub usługi cyfrowej odbiega od wymogów zgodności z umową oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy treści cyfrowej lub usługi cyfrowej.
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z umową treści cyfrowej lub usługi cyfrowej dostarczanych w sposób ciągły, który wystąpił lub ujawnił się w czasie, w którym zgodnie z umową miały być dostarczane.
- Jeżeli treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są niezgodne z umową, Klient może żądać doprowadzenia do ich zgodności z umową.
- Sprzedawca może odmówić doprowadzenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową, jeżeli doprowadzenie do zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy.
- Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową oraz wartość treści cyfrowej lub usługi cyfrowej zgodnych z umową.
- Sprzedawca doprowadza treść cyfrową lub usługę cyfrową do zgodności z umową w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez Klienta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta, uwzględniając ich charakter oraz cel, w jakim są wykorzystywane. Koszty doprowadzenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową ponosi Sprzedawca.
- Jeżeli treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są niezgodne z umową, Klient może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
- doprowadzenie do zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych trudności;
- Sprzedawca nie doprowadził treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową w rozsądnym czasie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta;
- brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić treść cyfrową lub usługę cyfrową do zgodności z umową;
- brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniej próby doprowadzenia do ich zgodności z umową;
- z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Klienta.
- Klient nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest nieistotny.
- Klient może skorzystać z formularza reklamacji dostępnego jako załącznik 2 do niniejszego Regulaminu, ale nie jest to obowiązkowe.
- W zgłoszeniu warto wskazać informacje umożliwiające identyfikację zamówienia tj. przede wszystkim swoje dane osobowe, numer zamówienia lub datę jego złożenia oraz określić niezgodność z umową jaka została stwierdzona przez Klienta oraz datę tego stwierdzenia, a także wskazać żądania wobec Sprzedawcy – w celu usprawnienia procesu reklamacji (nie jest to warunkiem przyjęcia reklamacji). Zgłoszenie należy wysłać zgodnie z danymi kontaktowymi Sprzedawcy wskazanymi w § 2 ust. 4 powyżej.
- Sprzedawca obowiązany jest udzielić odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. W przypadku nieudzielenia odpowiedzi w terminie uważa się, że reklamacja została uznana. Odpowiedź na reklamację Sprzedawca przekazuje Klientowi na papierze lub innym trwałym nośniku np. drogą mailową.
- W przypadku uznania przez Sprzedawcę reklamacji za uzasadnioną – koszty doprowadzenia do zgodności z umową ponosi Sprzedawca.
- Sprzedawca dokonuje zwrotu Klientowi ceny należnej wskutek skorzystania z prawa odstąpienia od umowy lub obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od umowy lub obniżeniu ceny.
- Sprzedawca jest zobowiązany do zwrotu ceny jedynie w części odpowiadającej treści lub usłudze cyfrowej niezgodnej z umową.
- Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Postanowienia ust. 1-18 powyżej stanowią przewidzianą przez prawo odpowiedzialność Sprzedawcy za zgodność świadczenia z umową, którą szczegółowo reguluje rozdział 5b ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
- 12
Reklamacja Produktów fizycznych
Konsumenta i Przedsiębiorcy na prawach konsumenta
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową istniejący w chwili dostarczenia produktu i ujawniony w ciągu 2 lat od tej chwili.
- Towar jest zgodny z umową, jeżeli zgodne z umową pozostają w szczególności jego:
- opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność,
- przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny Konsumentowi, o którym Konsument powiadomił Sprzedawcę najpóźniej w chwili zawarcia umowy i który Sprzedawca zaakceptował.
- Domniemywa się, że brak zgodności towaru z umową, który ujawnił się przed upływem 2 lat od chwili dostarczenia towaru, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką towaru lub charakterem braku zgodności towaru z umową.
- Jeżeli towar jest niezgodny z umową, Klient może żądać jego naprawy lub wymiany.
- Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Klient żąda naprawy lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Klient żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
- Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności towaru z umową, wartość towaru zgodnego z umową oraz nadmierne niedogodności dla konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
- Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez Klienta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta, uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim Klient go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca.
- Klient udostępnia Sprzedawcy towar podlegający naprawie lub wymianie.
- Jeżeli towar jest niezgodny z umową, Klient może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
- Sprzedawca odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową wobec okoliczności, że naprawa i wymiana okazała się niemożliwa lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy;
- Sprzedawca nie doprowadził towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta;
- brak zgodności towaru z umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić towar do zgodności z umową;
- brak zgodności towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniej próby jego naprawy lub wymiany;
- z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Klienta.
- Klient nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności towaru z umową jest nieistotny.
- Klient może skorzystać z formularza reklamacji dostępnego jako załącznik 2 do Regulaminu, ale nie jest to obowiązkowe.
- W zgłoszeniu warto wskazać informacje umożliwiające identyfikację zamówienia tj. przede wszystkim swoje dane osobowe, numer zamówienia lub datę jego złożenia oraz określić niezgodność towaru z umową jaka została stwierdzona przez Klienta oraz datę tego stwierdzenia, a także wskazać żądania wobec Sprzedawcy – w celu usprawnienia procesu reklamacji (nie jest to warunkiem przyjęcia reklamacji). Zgłoszenie należy wysłać zgodnie z danymi kontaktowymi Sprzedawcy wskazanymi w § 2 ust. 4 powyżej.
- Sprzedawca obowiązany jest udzielić odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. W przypadku nieudzielenia odpowiedzi w terminie uważa się, że reklamacja została uznana. Odpowiedź na reklamację Sprzedawca przekazuje Klientowi na papierze lub innym trwałym nośniku np. drogą mailową.
- W przypadku uznania przez Sprzedawcę reklamacji za uzasadnioną – koszty wymiany lub naprawy, a także koszt przesyłki związanej z reklamacją towaru ponosi Sprzedawca.
- W razie odstąpienia od umowy Klient niezwłocznie zwraca towar Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca Klientowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania.
- Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Postanowienia ust. 1-16 powyżej stanowią przewidzianą przez prawo odpowiedzialność Sprzedawcy za zgodność świadczenia z umową, którą szczegółowo reguluje rozdział 5a ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
- 13
Reklamacja
Przedsiębiorcy (B2B)
- Sprzedawca i Klient wyłączają odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi, stosownie do art. 558 ust. 1 kodeksu cywilnego.
- Wyłączenie lub ograniczenie odpowiedzialności z tytułu rękojmi, o którym mowa w ust. 1 jest bezskuteczne, jeżeli Sprzedawca zataił podstępnie wadę przed Klientem.
- 14
Reklamacja Usług elektronicznych
- Klient jest uprawniony do złożenia reklamacji w zakresie usług świadczonych za pomocą środków porozumiewania się na odległość przez Sprzedawcę (usługi elektroniczne).
- Reklamacja powinna wskazywać w szczególności dane identyfikujące Klienta, w tym jego adres mailowy, dane identyfikujące zamówienie lub przedmiot reklamacji, a także zawierać żądanie reklamacji. Reklamacja składana jest za pośrednictwem danych kontaktowych wskazanych w § 2 ust. 4 niniejszego Regulaminu.
- Reklamacja dotyczy w szczególności niewykonywania lub nienależytego wykonywania umowy.
- W ramach reklamacji Klient może żądać w szczególności doprowadzenia do prawidłowego wykonywania umowy.
- Sprzedawca po otrzymaniu reklamacji niezwłocznie przesyła Klientowi na adres mailowy wskazany zgodnie z ust. 2 powyżej, potwierdzenie jej otrzymania.
- Sprzedawca obowiązany jest udzielić odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Odpowiedź na reklamację Sprzedawca przekazuje drogą mailową, na adres mailowy wskazany zgodnie z ust. 2 powyżej.
- Jeśli w złożonej reklamacji brakuje istotnych informacji umożliwiających m.in. identyfikację Klienta, przedmiotu reklamacji czy zrozumienie żądania reklamacji, Sprzedawca niezwłocznie wzywa Klienta, tym samym sposobem komunikacji, którym kontaktował się on ze Sprzedawcą, do uzupełnienia reklamacji w terminie 7 dni. Czasu na uzupełnienie reklamacji nie wlicza się do czasu, o którym mowa w ust. 6 powyżej.
- Jeśli Sprzedawca odrzuca reklamację, dołącza uzasadnienie swojej decyzji.
- Jeśli Sprzedawca uwzględnia reklamację, niezwłocznie przystępuje do realizacji żądania reklamacji i powiadamia o tym zgłaszającego.
- 15
Usługi świadczone drogą elektroniczną
- Rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach Sklepu Sprzedawcy:
- wyświetlenie Sklepu i jego funkcjonalności (w tym bloga, koszyka);
- zawieranie Umów przy pomocy formularza zamówienia – w zakresie Produktów oferowanych w Sklepie;
- dodawanie komentarzy – Użytkownik może dodać komentarz na blogu;
- żądanie odtworzenia wideo, muzyki lub innej treści głosowej albo tekstowej, osadzonej w Sklepie;
- wyszukiwarka haseł tzw. lupka;
- opcja udostępnienia treści w mediach społecznościowych;
- przesyłanie wiadomości drogą mailową, związanych ze złożonym zamówieniem.
- Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną zostaje zawarta z chwilą wejścia do Sklepu oraz rozpoczęcia korzystania z jego funkcjonalności i ustaje z chwilą opuszczenia Sklepu lub wcześniej, z chwilą zaprzestania korzystania z jego funkcjonalności. Niezależnie od powyższego, w zakresie umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną przysługuje prawo do jej wypowiedzenia w każdym czasie korzystając z opcji dostępnych bezpośrednio w Sklepie bądź kontaktując się ze Sprzedawcą.
- Klient oraz Użytkownik są uprawnieni do złożenia reklamacji w zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sprzedawcę.
- Reklamacja powinna wskazywać w szczególności dane identyfikujące zgłaszającego, w tym jego adres mailowy, informację czego dotyczy reklamacja, a także zawierać żądanie reklamacji. Reklamacja składana jest za pośrednictwem danych kontaktowych wskazanych w § 2 ust. 4 niniejszego Regulaminu.
- W ramach reklamacji Klient lub Użytkownik mogą żądać w szczególności doprowadzenia do prawidłowego świadczenia usługi.
- Sprzedawca po otrzymaniu reklamacji niezwłocznie przesyła zgłaszającemu na adres mailowy wskazany zgodnie z ust. 4 powyżej, potwierdzenie jej otrzymania.
- Sprzedawca obowiązany jest udzielić odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Odpowiedź na reklamację Sprzedawca przekazuje drogą mailową, na adres mailowy wskazany zgodnie z ust. 4 powyżej.
- Jeśli w reklamacji brakuje istotnych informacji umożliwiających m.in. identyfikację zgłaszającego, w tym jego adresu mailowego czy zrozumienie powodu złożenia reklamacji i żądania reklamacji, Sprzedawca niezwłocznie wzywa zgłaszającego, tym samym sposobem komunikacji, którym kontaktował się on ze Sprzedawcą, do uzupełnienia reklamacji w terminie 7 dni. Czasu na uzupełnienie reklamacji nie wlicza się do czasu, o którym mowa w ust. 7 powyżej.
- Jeśli Sprzedawca odrzuca reklamację, dołącza uzasadnienie swojej decyzji.
- Jeśli Sprzedawca uwzględnia reklamację, niezwłocznie przystępuje do realizacji żądania reklamacji i powiadamia o tym zgłaszającego.
- 16
Wypowiedzenie umowy o świadczenie usług
- Klient jest uprawniony do wypowiedzenia Umowy z ważnej przyczyny, jaką jest w szczególności brak wykonywania Umowy lub nienależyte wykonywanie Umowy przez Sprzedawcę, jeżeli:
- doprowadzenie do prawidłowego wykonywania Umowy jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych trudności;
- Sprzedawca nie doprowadził do prawidłowego wykonywania Umowy w rozsądnym czasie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta;
- niewykonywanie lub niewłaściwe wykonywanie Umowy przez Sprzedawcę występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić do prawidłowego wykonywania Umowy;
- niewykonywanie lub niewłaściwe wykonywanie Umowy przez Sprzedawcę jest na tyle istotne, że uzasadnia wypowiedzenie Umowy bez uprzedniej próby doprowadzenia do jej prawidłowego wykonywania;
- z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on do prawidłowego wykonywania Umowy w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Klienta.
- 1 powyżej stosuje się odpowiednio do żądania obniżenia ceny.
- W przypadku umów zawartych na czas nieoznaczony Klientowi w każdym czasie przysługuje prawo wypowiedzenia umowy, bez podawania przyczyny. Jeśli w niniejszym Regulaminie wprowadzono postanowienia szczególne dotyczące wypowiedzenia umowy zawartej na czas nieoznaczony (np. wprowadzenie okresu wypowiedzenia), zastosowanie mają te przepisy szczególne.
- Sprzedawcy przysługuje prawo do wypowiedzenia Umowy zawartej na czas nieoznaczony (umowa bezterminowa):
- z zachowaniem 30 dniowego okresu wypowiedzenia, z ważnej przyczyny, jaką jest:
- brak zgody Klienta na nowe warunki Umowy zaproponowane przez Sprzedawcę,
- wycofanie ze sprzedaży Produktu;
- z zachowaniem 7 dniowego okresu wypowiedzenia, z innej ważnej przyczyny jaką jest w szczególności zaleganie przez Klienta z płatnościami dłużej niż 7 dni, pomimo uprzedniego wezwania do pokrycia zaległości.
- Sprzedawca jest uprawniony wypowiedzieć Umowę terminową z ważnej przyczyny jaką jest w szczególności zaleganie przez Klienta z płatnościami dłużej niż 7 dni, pomimo uprzedniego wezwania do pokrycia zaległości.
- Wypowiedzenie umowy następuje poprzez wysłanie Sprzedawcy stosownego oświadczenia, za pośrednictwem danych kontaktowych, o których mowa w § 2 ust. 4 Regulaminu.
- W przypadku wypowiedzenia Umowy, Klient ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione przez Sprzedawcę do chwili upływu okresu wypowiedzenia. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej w Umowie ceny lub wynagrodzenia. Klient jest zobowiązany do zapłaty za świadczenia spełnione przez Sprzedawcę, z wyłączeniem części odpowiadającej świadczeniom niezgodnym z Umową.
- 17
Przetwarzanie danych osobowych
- Administratorem danych osobowych jest Paulina Nowicka prowadząca działalność gospodarczą pod firmą BFS JAGODZIŃSKA Paulina Nowicka, ul. Średzka 29, 62-021 Paczkowo, NIP: 777 320 0897, REGON: 302161761.
- W zakładce Polityka prywatności i plików cookies dostępny jest dokument, który określa wszelkie informacje wymagane zgodnie z art. 13 i 14 RODO tj. m.in. zasady przetwarzania danych osobowych Klientów i Użytkowników Sklepu, a także zasady korzystania z plików cookies.
- 18
Polubowne rozwiązywanie sporów
(pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń)
- Klient będący Konsumentem może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
- Klient będący Konsumentem może m.in. skorzystać z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta (https://uokik.gov.pl/rzecznicy-konsumentow) lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów. Szczegółowe informacje dotyczące pozasądowych sposobów rozpatrywania sporów (reklamacji i dochodzenia roszczeń) można uzyskać m.in. na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów www.uokik.gov.pl (w tym https://uokik.gov.pl/pomoc-dla-konsumentow).
- Klient będący Konsumentem może także skorzystać z postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich. Postępowanie w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich prowadzone zgodnie z zasadami określonymi w ustawie z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich.
- Wykaz instytucji pomagających Konsumentom w ramach postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich znajduje się m.in. na stronie internetowej https://polubowne.uokik.gov.pl/ – w zakresie działalności Sprzedawcy jest to przede wszystkim Inspekcja Handlowa.
- Klient będący Konsumentem może także skorzystać ze Stałych Sądów Polubownych przy Wojewódzkich Inspektorach Inspekcji Handlowej.
- Warunkiem prowadzenia postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich jest zgoda zarówno Klienta, jak i Sprzedawcy.
- Gdy w następstwie złożonej przez Konsumenta reklamacji spór nie został rozwiązany, Sprzedawca przekazuje Klientowi oświadczenie o:
- zamiarze wystąpienia z wnioskiem o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich albo zgodzie na udział w takim postępowaniu (wraz z informacją o podmiocie uprawnionym, właściwym dla Sprzedawcy) albo
- odmowie wzięcia udziału w postępowaniu w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.
- Jeżeli Sprzedawca nie złożył żadnego oświadczenia, o którym mowa w ust. 7 powyżej, uznaje się, że wyraża zgodę na udział w postępowaniu w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.
- Wniosek o wszczęcie postępowania składany jest do wojewódzkiego inspektora właściwego ze względu na miejsce wykonywania działalności gospodarczej przez Sprzedawcę.
- Wniosek do sądu polubownego wnosi się sądu właściwego ze względu na miejsce zamieszkania Konsumenta albo siedzibę Sprzedawcy.
- 19
Opinie
- Klient jest uprawniony do wyrażenia opinii o zakupionym Produkcie, jednak Sprzedawca nie zbiera aktywnie takich opinii, nie udostępnia w Sklepie formularza opinii oraz nie prezentuje opinii o Produktach w Sklepie.
- Sprzedawca wskazuje także, ze zakazane jest wyrażanie nieuczciwych opinii, w szczególności poprzez twierdzenie, że opinia dotyczy zakupionego Produktu, podczas gdy osoba zamieszczająca opinię nie jest rzeczywistym Klientem i nie używała Produktu.
- Jeśli Sprzedawca otrzyma opinię o Produkcie za pośrednictwem wiadomości prywatnej w mediach społecznościowych – jest on uprawniony do prezentacji wybranych przez siebie opinii, w szczególności w zakresie działań promocyjnych prowadzonych w mediach społecznościowych. Otrzymywane w ten sposób opinie nie są przez Sprzedawcę aktywnie weryfikowane czy zostały wyrażone przez osoby, które rzeczywiście Produkt kupiły lub go używały, jednakże fakt, że opinie odnoszą się do Produktów cyfrowych, których treść Klient poznaje dopiero po dokonaniu zakupu, a opinie odnoszą się do treści takiego produktu, a w przypadku Produktów fizycznych odnoszą się do cech produktu widocznych po jego użyciu bądź poprzez zamieszczenie przez Klienta zdjęcia produktu – znacząco zwiększa prawdopodobieństwo, że opinie odzwierciedlają doświadczenia rzeczywistych Klientów.
- Sprzedawca nie modyfikuje opinii. Nie są jednak publikowane wszystkie opinie, które Sprzedawca otrzymuje za pośrednictwem wiadomości prywatnej w mediach społecznościowych lub w inny sposób, ponieważ Sprzedawca nie prezentuje opinii w stały, ustrukturyzowany sposób, a jedynie udostępnia je cyklicznie jako element treści marketingowych związanych z promocją Produktów w mediach społecznościowych.
- Sprzedawca dokonując wyboru prezentowanych opinii, otrzymanych zgodnie z ust. 3 powyżej, kieruje się ich użytecznością dla pozostałych Klientów, w szczególności wybierając opinie, które opisują wrażenia związane z korzystaniem z Produktu, wskazując m.in. na jego cechy, użyteczność, osobiste doświadczenia w korzystaniu z Produktu.
- 20
Nielegalne treści i inne działania niedozwolone
- Sprzedawca nie prowadzi monitorowania treści publikowanych przez osoby trzecie w Sklepie lub prowadzonych przez niego grupach na zewnętrznych platformach.
- Za Nielegalne treści stanowiące naruszenie niniejszego Regulaminu uważa się w szczególności treści:
- o charakterze bezprawnym tj. naruszające prawo, w tym prawa własności intelektualnej (w tym prawo autorskie), dobra osobiste osób trzecich lub Sprzedawcy, prawo ochrony danych osobowych,
- dyskryminujące, nawołujące do nienawiści, ksenofobiczne, rasistowskie, wulgarne, powszechnie uznane za obraźliwe,
- mogące wprowadzać w błąd,
- promujące zachowania niebezpieczne dla zdrowia,
- promujące działalność (w tym usługi i produkty) osoby publikującej treść lub osobę publikującą treść lub działalność (w tym usługi i produkty) osoby trzeciej lub osobę trzecią,
- o charakterze spamu,
- zakłócające działanie Sklepu lub grupy w mediach społecznościowych,
- nieodnoszące się do treści komentowanego artykułu,
- zawierające irrelewantne linki.
- Jeśli Sprzedawca samodzielnie zauważy pojawienie się w Sklepie lub prowadzonych przez niego grupach na zewnętrznych platformach Nielegalnych treści, Sprzedawcy przysługują uprawnienia, o których mowa w ust. 10 poniżej.
- Osoba publikująca treść uznaną przez Sprzedawcę za nielegalną stosownie do ust. 3 powyżej, uprawniona jest do odwołania się od decyzji za pośrednictwem adresu e-mail: [email protected]. Ust. 11 poniżej stosuje się odpowiednio.
- Sprzedawca wdrożył mechanizm umożliwiający dowolnej osobie lub dowolnemu podmiotowi zgłoszenie mu obecności w jego Sklepie lub prowadzonych przez niego grupach na zewnętrznych platformach określonych informacji, które dana osoba lub dany podmiot uważają za Nielegalne treści.
- Zgłoszenie Nielegalnych treści, o których mowa w ust. 5 powyżej jest możliwe na adres mailowy Sprzedawcy [email protected]. Zgłoszenie powinno zawierać następujące elementy:
- wystarczająco uzasadnione wyjaśnienie powodów, dla których dana osoba lub dany podmiot zarzucają, że odpowiednie informacje stanowią Nielegalne treści;
- jasne wskazanie dokładnej elektronicznej lokalizacji informacji, takiej jak dokładny adres URL lub dokładne adresy URL oraz w stosownych przypadkach, dodatkowe informacje umożliwiające identyfikację Nielegalnych treści;
- imię i nazwisko lub nazwę oraz adres e-mail osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, z wyjątkiem zgłoszenia dotyczącego informacji uznawanych za związane z jednym z przestępstw: przestępstwa związane z niegodziwym traktowaniem w celach seksualnych dzieci, przestępstwa związane z wykorzystywaniem seksualnym dzieci, przestępstwa związane z pornografią dziecięcą, nagabywanie dzieci do celów seksualnych, a także podżeganie, pomocnictwo i usiłowanie popełnienia któregokolwiek z tych przestępstw;
- oświadczenie potwierdzające powzięte w dobrej wierze przekonanie osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, że informacje i zarzuty w nim zawarte są prawidłowe i kompletne.
- W przypadku otrzymania zgłoszenia zgodnie z ust. 6 powyżej, Sprzedawca niezwłocznie przesyła na podane w zgłoszeniu dane kontaktowe potwierdzenie otrzymania zgłoszenia.
- Sprzedawca bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania zgłoszenia powiadamia osobę zgłaszającą o swojej decyzji w odniesieniu do informacji, których dotyczy zgłoszenie.
- W decyzji, o której mowa w ust. 8 powyżej Sprzedawca wskazuje co najmniej treść decyzji o odmowie uwzględnienia zgłoszenia albo o jego uwzględnieniu i rozstrzygnięciu wraz z uzasadnieniem, a także przekazuje informacje na temat możliwości odwołania się od podjętej decyzji. Sprzedawca nie musi przedstawiać uzasadnienia, gdy informacje są wprowadzającymi w błąd treściami handlowymi o dużej objętości.
- W razie uznania przez Sprzedawcę, stosownie do powyższych postanowień, że treść stanowi Nielegalną treść, Sprzedawca, stosownie do okoliczności i według swojego wyboru, jest uprawniony m.in. do:
- oznaczenia treści jako nielegalnej,
- usunięcia treści lub odmówienia jej opublikowania,
- ograniczenia widoczności informacji,
- uniemożliwienia dostępu do informacji,
- usunięcia z grupy w mediach społecznościowych.
- Sprzedawca uznając odwołanie za uzasadnione przywraca treść uznaną za nielegalną lub wobec uznania odwołania za niezasadne przesyła odwołującemu się, tym samym kanałem komunikacji, stosowną informację wraz ze wskazaniem powodów uznania treści za nielegalną.
- Inne działania niedozwolone stanowią czynności o charakterze bezprawnym tj. naruszające prawo, w tym prawa własności intelektualnej, polegające m.in. na kopiowaniu lub udostępnianiu treści lub usług cyfrowych stanowiących Produkty Sprzedawcy lub ich części – osobom nieuprawnionym.
- W przypadku wystąpienia innych działań niedozwolonych, o których mowa w ust. 12 powyżej, Sprzedawca, w pierwszej kolejności, wzywa Klienta do zaprzestania naruszeń i usunięcia skutków naruszenia, a gdyby zaprzestanie naruszeń i usunięcie skutków naruszenia było niemożliwe lub mimo upływu rozsądnego terminu nie doszło do zaprzestania naruszeń i usunięcia skutków naruszenia albo działania niedozwolone miały charakter rażący, Sprzedawcy przysługuje uprawnienie do wypowiedzenia Umowy z winy Klienta, usunięcia z grupy w mediach społecznościowych albo innego rodzaju zablokowania dostępu do treści lub usług cyfrowych – w zależności od przedmiotu Umowy i sposobu jej wykonywania.
- 21
Postanowienia końcowe
- Regulamin obowiązuje od dnia 25.11.2025 r.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo wprowadzania zmian w Regulaminie z powodu zmian w prawie, wydanych orzeczeń sądowych lub decyzji administracyjnych, zmian w modelu biznesowym Sprzedawcy, zmian technicznych. Zmiany dokonywane są na przyszłość, tj. nie mają zastosowania do Umów już zawartych lub ofert już złożonych, chyba, że zmiana dotyczy dostosowania Regulaminu do obowiązującego prawa oraz orzeczeń i decyzji wydanych wobec Sprzedawcy.
- Do Umów zawartych przed zmianą Regulaminu, o której mowa w ust. 2 powyżej, stosuje się Regulamin obowiązujący w dacie zawarcia Umowy, z zastrzeżeniem ust. 4 poniżej. Poprzednie wersje Regulaminu dostępne będą poniżej niniejszego Regulaminu w postaci odnośnika.
- Do ofert złożonych przez Klienta zgodnie z § 3 ust. 1-5 niniejszego Regulaminu przed zmianą Regulaminu, o której mowa w ust. 2 powyżej, stosuje się Regulamin obowiązujący w dacie złożenia oferty, a w konsekwencji do zawartej w ten sposób Umowy również ma zastosowanie Regulamin obowiązujący przed zmianą Regulaminu, o której mowa w ust. 2 powyżej tj. w dacie złożenia oferty. Poprzednie wersje Regulaminu dostępne będą poniżej niniejszego Regulaminu w postaci odnośnika.
- Aktualizacja danych kontaktowych Sprzedawcy nie stanowi zmiany Regulaminu. Sprzedawca podejmuje jednak uzasadnione kroki, aby w jak najszerszym zakresie powiadomić Klientów o aktualizacji, np. poprzez wyświetlenie odpowiedniego banneru informacyjnego w Sklepie.
- W przypadku umowy o charakterze ciągłym zawartej ze Sprzedawcą, która zaczęła być świadczona przed zmianą Regulaminu, o której mowa w ust. 2 powyżej, Sprzedawca informuje Klienta o zmianie Regulaminu drogą mailową, z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem. Zmiana ma zastosowanie do Klienta, jeśli wyraził on zgodę na kontynuację umowy z wprowadzonymi przez Sprzedawcę zmianami, chyba, że zmiana dotyczy dostosowania Regulaminu do obowiązującego prawa oraz orzeczeń i decyzji wydanych wobec Sprzedawcy lub nie dotyczy odebrania praw i nałożenia obowiązków na Klienta.
- W przypadku braku wyrażenia przez Klienta zgody, o której mowa w ust. 6 powyżej i z zastrzeżeniem tam wskazanym, umowa o charakterze ciągłym jest świadczona zgodnie z Regulaminem obowiązującym w dacie zawarcia umowy. 16 ust. 4 stosuje się.
- W przypadku Klientów będących Przedsiębiorcami (B2B), Sprzedawca, w granicach dopuszczanych przez powszechnie obowiązujące przepisy, wyłącza swoją odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Umowy (w tym z tytułu rękojmi) tj. w szczególności z wyłączeniem sytuacji, gdy niewykonanie lub nienależyte wykonanie Umowy nastąpiło z winy umyślnej Sprzedawcy. Sprzedawca w granicach, o których mowa w zdaniu poprzedzającym ogranicza także swoją odpowiedzialność do rzeczywistej szkody (z pominięciem utraconych korzyści).
- Prawem właściwym dla umów zawieranych ze Sprzedawcą oraz dla rozstrzygania wszelkich sporów związanych ze stosowaniem Regulaminu jest prawo polskie, z wyjątkiem sytuacji, gdy prawa, które byłoby właściwe w braku wyboru nie można wyłączyć w drodze umowy, stosownie do postanowień Rozporządzenia PE i Rady (We) Nr 593/2008 z dnia 17 czerwca 2008 r. w sprawie prawa właściwego dla zobowiązań umownych (Rzym I).
- W przypadku Konsumentów oraz Przedsiębiorców na prawach konsumenta spory między Sprzedawcą a Klientem będą rozstrzygane przez właściwy miejscowo sąd powszechny, z zastrzeżeniem możliwości prowadzenia pozasądowego sposobu rozstrzygania sporów, o którym mowa w § 18 powyżej.
- W przypadku Przedsiębiorców (B2B), spory między Sprzedawcą a Klientem będą rozstrzygane przez sąd właściwy miejscowo dla siedziby Sprzedawcy.
Załącznik 1
WZÓR FORMULARZA DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
Data _________________
Adresat: Paulina Nowicka prowadząca działalność gospodarczą pod firmą BFS JAGODZIŃSKA Paulina Nowicka, ul. Średzka 29, 62-021 Paczkowo
Data zawarcia umowy ____________________________
Imię i nazwisko Klienta ______________________________________.
Adres e-mail Klienta _______________________.
Numer zamówienia __________________.
Informuję o moim odstąpieniu od wskazanej wyżej umowy w zakresie następujących Produktów:
_____________________________________________
_____________________________________________
podpis Klienta
(tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
Załącznik 2
WZÓR FORMULARZA REKLAMACYJNEGO
REKLAMACJA
Data _________________
Adresat: Paulina Nowicka prowadząca działalność gospodarczą pod firmą BFS JAGODZIŃSKA Paulina Nowicka, ul. Średzka 29, 62-021 Paczkowo, NIP: 777 320 0897, REGON: 302161761
Imię i nazwisko Klienta ______________________________________.
Adres Klienta _______________________.
Adres e-mail Klienta _______________________.
Numer zamówienia __________________.
| PRODUKT | DATA ZAWARCIA UMOWY | DATA STWIERDZENIA NIEZGODNOŚCI Z UMOWĄ | RODZAJ NIEZGODNOŚCI Z UMOWĄ (OPIS) |
Żądanie Klienta: __________________________________________________ (wskazać np. doprowadzenie do zgodności z umową produktu cyfrowego, odstąpienie od umowy, obniżenie ceny)
podpis Klienta
(tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)









